Header

Uw investering 75,- voor 5 lessen.

Doel van de cursus is de omgang tussen kind en de hond bevorderen (Niet het opvoeden van de hond.)

Kinderen en honden kunnen elkaars beste vrienden zijn maar helaas vinden er ook veel bijtincidenten plaats binnen het eigen gezin.
Uiteraard is het belangrijk dat u zelf leert wanneer uw hond de interactie niet prettig vindt en dat u weet hoe u daarop kunt reageren.
Deze theorie (onderdeel van onze puppy en opstartcursus)  wordt bij de theorieavond behandeld die we om de 2 maanden geven.
In de theorieles die bij deze cursus hoort wordt kinderen op een leuke afwisselende manier verteld hoe ze kunnen zien dat hun hond iets niet meer zo leuk vindt of juist wel.
Op deze manier kunnen veel bijtincidenten worden voorkomen.
Uiteraard zult u als ouder ook wijzer worden van deze les daarom is het van belang dat u hier zelf ook bij bent.


Doelgroep; kinderen van 8 tot 15 jaar.
Er dient 1 volwassene bij de les aanwezig te zijn.
De hond moet sociaalvaardig zijn en het kind moet de hond kunnen houden.

 Oefeningen:

Les 1 theorieles (zonder eigen hond)  waarbij het gedrag lezen van de hond centraal staat.
De 10 gouden omgangsregels zullen worden behandeld.oa; Hoe kun je zien dat je hond iets niet leuk meer vindt of wanneer hij iets juist wel leuk vindt. Hoe kun je je hond het beste aaien.
Er zullen 2 sociale honden aanwezig zijn waar op geoefend kan worden.

Les 2 praktijkles hoe leer je je hond iets aan.
zit,af, hier oefeningen, wandelen

Les 3 praktijkles gymnastiek voor kind en hond.

Les 4 praktijkles spelen.
oa hersenwerkjes, zoekspelletjes, apporteren

Les 5 hoe leer je je hond kunstjes aan.
kinderen mogen zelf kiezen uit een aantal kunstjes die ze bij de honden gaan aanleren.

 

Aan het einde van de cursus ontvangen de kinderen een certificaat.

De cursus gaat van van start op woensdagmiddag om 16.00 uur bij voldoende (6) aanmeldingen.
Mail me alvast om op de lijst te komen Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.